1. Grijă pentru viață
  2. Toate povestile
  3. Cum să îţi creezi o rutină eficientă dimineaţa, când trăieşti cu depresie

Cum să îţi creezi o rutină eficientă dimineaţa, când trăieşti cu depresie

Getty Images/ AJ_Watt

Pentru Bryce Evans, o parte esenţială în gestionarea depresiei este să aibă o rutina echilibrată în fiecare dimineaţă.

Am descoperit că, de cele mai multe ori, dispoziţia de pe parcursul unei zile poate fi determinată de lucruri mărunte atunci cand traiesti cu depresie functionala, ca si mine.

Daca îmi setez mintea pe ideea de reuşită încă de dimineața, acest lucru îmi dă elanul necesar pentru a începe ziua cu o stare de spirit mai pozitivă. Câteva activităţi de rutină, pe care să le fac dimineaţă de dimineaţă pentru a da startul zilei şi a mă ajuta să mă concentrez mai bine pe priorităţi pot schimba cu totul lucruile.

Cel mai important este să îţi găseşti rutina de dimineaţă potrivită. Pentru mine cel puţin, modul în care îmi petrec primele ore după trezire pot da tonul pentru cum o să mă simt pe parcursul zilei şi pentru cât de productiv voi fi.

Strategiile următoare au funcţionat în cazul meu. Va trebui să testezi aceste sfaturi pentru a afla ce funcţioneaza pentru tine. Crede-mă, timpul investit în proces va merita tot efortul. Nimic nu se compară cu a te trezi plin de energie şi gata să te pui in mişcare.

Sfaturi pentru o dimineaţă de success

Aşa da:

  • Ridică-te din pat imediat ce te-ai trezit. Asta te va ajuta să eviţi să adormi din nou (ceea ce s-ar putea să te facă să te simţi mai ameţit apoi) sau să stai în pat atât de mult încat să pierzi din timpul alocat pentru restul rutinei. Nu ceda tentaţiei de a opri alarma!
  • Bea un pahar mare cu apă imediat după trezire. Daca eşti bine hidratat, asta te va ajuta să scapi de somnolenţa aceea care iţi dă o dispoziţie proastă.
  • Începe ziua cu o scurtă sesiune de meditaţie, yoga, stretching sau exerciţii cardio. Poţi să le faci pe terasă, balcon sau în grădină (dacă ai una).Te vor ajuta să îţi trezeşti mintea şi muşchii şi vei evita ca, ulterior pe parcursul zilei, să fii pus în situaţia de a renunţa la exerciţiile fizice sau de mindfulness din lipsă de timp sau de energie. Chiar şi numai 5 sau 10 minute pot face o mare diferenţă!
  • Găseşte un prieten cu care să împarţi responsabilităţile. Daca doriţi amândoi să vă treziţi mai devreme sau să vă creaţi nişte obiceiuri matinale mai sănătoase, vă puteti da mesaje sau să vă sunaţi pentru a verifica dacă sunteţi amândoi în grafic.

Aşa nu:

  • Nu iţi verifica e-mailurile sau mesajele de pe reţelele de socializare de cum te trezeşti. Dacă poţi, încearcă să uiţi de telefon (sau măcar nu îl utiliza excesiv) în primele ore ale zilei. Cu toţii avem preferinţe şi moduri diferite de a ne utiliza dispozitivele, dar este important să evitam alunecarea într-o stare reactivă înca de la inceputul zilei. Dacă te poți concentra imediat pe sarcina de astăzi și o poți face, atunci acel e-mail non-urgent poate aștepta.
  • Renunţă la mesele luate în grabă, pe ultimul moment, care nu fac altceva decât să îţi alimenteaze corpul cu o mulțime de calorii goale sau zahar suplimentar. Planifică-ţi micul dejun în mod conştient, fie că este vorba de o masă mare sau de un smoothie rapid. Asigură-te că mintea și corpul tau au suficiente substanțe nutritive și energie pentru ziua care urmeaza.
  • Evită sa îţi laşi prea puțin timp dimineața pentru a pregăti totul înainte de a începe să lucrezi.. Graba de dimineață îmi trezeşte și alimenteaza anxietatea, ceea ce stabilește tonul pentru restul zilei și adesea mă face mai sensibil ulterior la factorii perturbatori. Trezeşte-te mai devreme cu suficient timp pentru a-ţi permite să-ţi urmezi mai relaxat rutina de dimineață.

Concluzii

Când îţi creezi rutina de dimineaţă, nu o complica prea mult. Nu trebuie să fie perfectă. Concentrează-te mai întâi pe o activitate şi adaugă pe parcurs. Nu vrei să fii copleşit până la anxietate (ironic, stiu!).

Pe lângă şedinţele la medic, modul în care reuşesc să-mi gestionez depresia şi anxietarea se rezumă în mare măsură la nişte principii de viată sanatoasă. Să dormi suficient, să manânci bine, sa te hidratezi şi să găseşti moduri de a te exprima şi de a-ţi limpezi mintea. Şi nu uita să faci des mişcare şi să transpiri niţel!

Nu are sens să ţintesti spre perfecţiune şi sa te demoralizezi dacă sari peste un element de rutină.

Uneori asta înseamnă să îmi dau seama când mă simt frustrat sau lipsit de energie pe parcursul zilei. Încerc apoi să mă reorganizez, să duc la sfârşit o sarcină pe care poate l-am omis mai devreme – o scurtă plimbare, câteva minute de meditaţie sau să termin ceva ce tot amânam - şi mă întorc pe drumul cel bun.

Fiecare dimineaţă este o oportunitate de a începe de la zero. Eşti pregătit?


Dacă doriți informații suplimentare despre gestionarea afecțiunii dumneavoastră, vă recomandăm să vă adresați unui profesionist din domeniul sănătății.

NPS-RO-00021

Acest articol este:

Distribuie această pagină:


Te-ar putea interesa și...

4 moduri de a sprijini un prieten care trece printr-o perioadă psihică dificilă

Autor Teva Pharmaceuticals
Alfă mai multe

Cum pot animalele de companie să contribuie la combaterea depresiei

Autor Teva Pharmaceuticals
Alfă mai multe

Cum să ajuți pe cineva drag atunci când depresia devine criză

Autor Teva Pharmaceuticals
Alfă mai multe