1. Grijă pentru viață
  2. Toate povestile
  3. 17 moduri(simple) de a-ţi însenina zilele negre

17 moduri(simple) de a-ţi însenina zilele negre

Getty Images / Pekic

Sarah Bailey sugerează 17 activităţi simple prin care-ţi poţi însenina ziua atunci când trăieşti cu o afecţiune cronică precum depresia.

Atunci când trăieşti cu o afecţiune cronică, sunt zile în care ai nevoie de un mic imbold pentru a-ţi readuce surâsul pe buze. Fiindcă unele zile sunt mai grele decât altele. Ştii la ce zile mă refer: acele zile când nu eşti neapărat copleşit, dar parcă ai nevoie să faci ceva în plus pentru a zâmbi.

Dacă şi tu trăieşti cu o afecţiune cronică precum depresia şi ai nevoie disperată de a-ţi încărca bateriile, am adunat 17 idei care funcţionează în cazul meu şi sper să te ajute şi pe tine.

1. Întâlneşte-te sau vorbeşte la telefon cu un prieten sau un membru al familiei

Câteva minute petrecute vorbind la telefon cu o persoană dragă chiar pot să îţi însenineze ziua. Studiile arată că există o corelaţie între sentimentul de singurătate şi simptomele de depresie şi anxietate. Poţi combate acest lucru ţinând legătura în mod constant cu cei dragi.

2. Conversaţiile online

Dacă simţi că nu poţi face fată unei conversaţii cu prietenii sau cu familia la telefon, sau nu te simţi suficient de puternic să ieşi din casă, încearcă conversaţiile online. S-ar putea să te simți mai bine dacă vorbeşti cu cineva.

3. Încearcă activităţi de artizanat

Există o pleiadă de activităţi din care poţi alege. De la cărţi de colorat pentru adulţi și pictură, până la modelat în lut și confecţionarea de bijuterii. Să-ţi descoperi şi dezvolţi latura artistica și să creezi ceva iţi poate aduce o bucurie imensă.

4. Cântă

Sau, dacă nu vrei să cânţi, ascultă. Muzica te poate face să simți o întreagă gamă de emoții. De fapt, o cercetare a celor de la Frontiers in Psychology arată că persoanele cu probleme de sănătate mintală obţin multe beneficii prin terapia muzicală. Aşadar, pune muzica ta preferata, cântă şi dansează!

5. Plantează nişte flori în gradină

Se pot spune foarte multe despre timpul petrecut în aer liber. Aerul curat şi lumina soarelui îţi vor îmbunătăţi starea de spirit, iar activitatea fizică din gradină va fi un beneficiu în plus. Și există într-adevăr ceva special atunci când plantezi flori sau legume. Te poţi bucura luni întregi privindu-le cum cresc chiar sub ochii tăi.

6. Ieşi la o plimbare

Uneori, să ieşi la plimbare poate fi cu adevărat revigorant. O plimbare te poate ajuta să eliberezi stresul zilei, indiferent dacă alegi să o faci cu căştile la urechi sau salutând fiecare persoană pe care o întâlneşti.

7. Urmăreşte un film

Mi-am făcut o listă de filme la care ştiu că pot apela când nu mă simt în apele mele. Sunt foarte ușor de urmărit, doar le pun să ruleze și mă bucur de ele fără să mă gândesc prea mult la ce se întâmplă.

8. Scrie

Nu am fost niciodată o persoană prea vorbăreață – nu-mi place să vorbesc, în special când trec prin perioade grele. Dar scrisul chiar mă ajută să-mi limpezesc gândurile şi să înțeleg ce se întâmplă. Așa că scriu. Nu contează dacă scrii un blog pe care-l poate citi oricine sau scrii într-un jurnal acasă, orice te poate ajuta.

9. Petrece timp în compania animalelor de casă

Animalele sunt o companie minunată şi prezenţa lor are un efect calmant. Dacă ai un animal de companie acasă, rezervă-ţi timp zilnic în care să stai cu el şi să-l mângâi. Vei fi uimit ce efect de echilibrare va avea asupra ta acest lucru.

10. Vizitează un muzeu

Dacă ai o zi liberă, de ce nu te duci să vizitezi un muzeu? Este un mod foarte bun de a-ţi reaminti că suntem doar o mică rotiţă în maşinăria cu mult mai complexă a vieţii. Ca bonus – intrarea la multe dintre ele este gratuită, deci ce mai aștepți?

11. Creează o cutie a “bucuriei”

Poţi face asta când te simţi relativ bine şi ai eventual nevoie de ceva care să te ţină ocupat. Adună câteva lucruri care iţi plac. Pot fi orice – ciocolată, o carte preferată, o jucărie din copilărie sau nişte fotografii. Când ai o zi grea, foloseşte cutia şi lasă-te alinat de conţinutul ei.

12. Joacă-te

Uneori tot ce trebuie să faci este să te laşi captivat de un joc. Poţi să te joci Solitaire de unul singur sau un joc de masă cu prietenii, exista ceva pentru fiecare.

13. L asă-ţi mesaje

Ia nişte post-it-uri şi lasă-ţi mesaje inspiraţionale peste care să dai mai târziu. Sau şi mai bine, de ce n-ai transmite mai departe aceste sentimente pozitive şi să le laşi şi pentru altcineva?.

14. Gândeşte pozitiv

Stai în faţa oglinzii şi spune ceva drăguţ despre tine sau fă o afirmaţie pozitivă. Ne ducem atât de repede cu gândul la lucruri negative despre noi înşine, de ce să nu încercăm să combatem asta practicând fix opusul? Scrie nişte afirmaţii şi spune-le cu voce tare.

15. Poartă culori vii

Culorile vii te fac să zâmbeşti? Alege-ți o ţinută bazată pe culori vesele sau foloseşte nişte accesorii colorate şi îndrăzneţe care să-ţi învioreze ţinuta zilei.

16. Spune “mulţumesc” mai des

A făcut cineva ceva drăguţ pentru tine în ultima vreme? Ce ar fi să îi trimiţi un mesaj sau să suni persoana respectiva pentru a-i mulțumi. Există până şi cercetări care demonstrează legătura dintre practicarea recunoştinţei în mod constant şi nivelul sporit al fericirii. Cu aceasta ocazie o să îţi luminezi ziua atât ţie, cât şi celeilalte persoane.

17. Scrie o scrisoare

Într-o lume plină de email-uri, nimic nu se compară cu a primi o scrisoare scrisă de mână. Aşa că de ce să nu îi scrii unui prieten sau să-ţi faci un hobby din a coresponda cu cineva în felul acesta?

Sper ca aceste idei te vor ajuta să-ţi regăseşti surâsul, mai ales în acele zile când nu prea ştii cum să îţi umpli timpul.

Aminteşte-ţi că deşi trăieşti cu o afecţiune cronică, nu ar trebui să te simţi niciodată singur cu gândurile şi sentimentele tale. Dacă te simţi anxios sau deprimat, încearcă întotdeauna să comunici cu cineva şi să îi spui cum te simţi.


Dacă doriți informații suplimentare despre gestionarea afecțiunii dumneavoastră, vă recomandăm să vă adresați unui profesionist din domeniul sănătății.

NPS-RO-00019

Acest articol este:

Distribuie această pagină:


Te-ar putea interesa și...

4 moduri de a sprijini un prieten care trece printr-o perioadă psihică dificilă

Autor Teva Pharmaceuticals
Alfă mai multe

Cum pot animalele de companie să contribuie la combaterea depresiei

Autor Teva Pharmaceuticals
Alfă mai multe

Cum să ajuți pe cineva drag atunci când depresia devine criză

Autor Teva Pharmaceuticals
Alfă mai multe