1. Grijă pentru viață
  2. Toate povestile
  3. Anatomia unei migrene: pașii pe care îi urmez la fiecare fază

Anatomia unei migrene: pașii pe care îi urmez la fiecare fază

etty Images / Seb_ra

Dacă nu ați suferit niciodată de migrene, veți crede că migrena începe cu o durere de cap. Veți fi surprinși totuși să aflați că există multe simptome ale unui atac de migrenă care apar înainte de durerea de cap, și care continuă mult timp după ce durerea inițială a migrenei dispare.

În cazul meu, nu există două experiențe similare cu migrenă. Totuși, diversele faze ale atacurilor de migrenă sunt bine definite. Iată care sunt acestea și cum reușesc să le rezist.

1. Prodromul

Prodromul se instalează cu câteva ore sau chiar zile înainte de un atac de migrenă.

În faza de prodrom, deseori cu zile întregi înainte de instalarea unui atac de migrenă, am simptome de sensibilitate la lumină, stare de iritabilitate, mă simt de parcă m-aș afla în ceață, gândesc mai încet și sunt foarte obosită. Deseori mi-este imposibil să combat aceste elemente ale migrenei, încerc totuși să rămân pozitivă, să mă asigur că îmi respect programul de odihnă și somn și că beau suficientă apă.

În orele dinaintea instalării atacului de migrenă, simptomele tind să crească în severitate. În acest timp, am senzație de greață și dificultate în gândire și vorbesc neclar. Deseori anunț pe cei din jur că urmează un atac de migrenă și că este posibil să reacționez diferit de cum sunt de obicei.

2. Aura

Cu câteva minute înainte de un episod de migrenă, simt greață și dificultate în a vorbi și a gândi cu claritate. Deseori, îmi amorțește o parte din față și vârfurile degetelor.

Un alt aspect al acestei faze este aura. Pot descrie aura ca apariția unor culori ca un caleidoscop cu efect de flash-uri de lumină. Culorile apar sub formă de punct și în câteva minute îmi acoperă întreg câmpul vizual. Din fericire, aceste fenomene s-au atenuat în timp și acum apar mai rar.

În faza de aură atunci când am simptome la intensitate crescută, încerc să caut un loc întunecos unde să mă odihnesc. Pentru combaterea greței, beau ceai de ghimbir sau mănânc rădăcină de ghimbir.

3. Durerea de cap

Durerea propriu-zisă de cap durează între câteva ore și câteva zile în cazul meu. În această fază, simt de parcă am o pătură grea pe mine și îmi simt capul greu pe umeri. Am dureri care pulsează și mă înțeapă în partea din spatele capului (deși zona de durere se mută deseori). Am dureri și la nivelul feței, ca și când aș avea fața tumefiată. Această fază este extrem de obositoare.

În acest timp, mă concentrez pe propria persoană și mă motivez să trec prin durere, utilizând fraze motivaționale precum ”Haide că poți să faci asta” sau ”Ai mai trecut prin asta și poți să mai treci și acum.”

Beau multă apă chiar dacă mi se pare imposibil să ridic capul din pernă.

4. Postdromul

Postdromul este faza care urmează după un atac de migrenă. Este o perioadă de aproximativ două zile în care durerea migrenei se atenuează. Durerea este ușor diferită de cea din timpul atacului propriu-zis dar este încă puternică. În plus, simt extenuare, gândire încețoșată și depresie.

În timpul durerii reziduale, încerc să mă odihnesc și să nu fac efort. Deseori trebuie să-mi anulez planurile pentru a evita agravarea durerii.

Indiferent dacă sunt în pat sau mă reîntorc la ”viață”, continui să mă motivez să trec peste durere. Sună simplist dar ajută.

Cum reușesc să mă adaptez

Îmi doresc să pot să merg mereu într-o cameră întunecată și să stau în pat pe durata diverselor faze ale atacului de migrenă, dar din păcate lucrurile nu stau așa, din cauză că nu aș fi niciodată în stare să rămân la un loc de muncă sau să am măcar un surogat de viață dacă m-aș refugia în pat de fiecare dată când sunt afectată de migrenă.

În consecință, a trebuit să găsesc mecanisme să mă adaptez durerii și să rezist cât de mult pot. Vestea bună este că posed o înțelegere amănunțită, însoțită de o experiență vastă, a diverselor stadii ale atacurilor de migrenă și că am învățat multe lucruri utile pentru gestionarea durerii și altor simptome pe care le am.

Sunt atentă la factorii declanșatori, iau medicamentele la timp, mă asigur că sunt hidratată corespunzător și găsesc modalități să îmi iau pauze strategice la muncă atunci când mă lovește durerea. Viața cu migrenă înseamnă deseori că trebuie să devii creativ cu programul, cu stilul de viață, cu tot, și să găsești ceea ce e mai bun pentru tine în cazul fiecărei experiențe de migrenă.


Surse articole:

Dacă doriți informații suplimentare despre gestionarea afecțiunii dumneavoastră, vă recomandăm să vă adresați unui profesionist din domeniul sănătății.

NPS-RO-00036

Acest articol este:

Distribuie această pagină:


Te-ar putea interesa și...

6 expresii de care persoanele cu migrene s-au săturat

Jaime Sanders
Alfă mai multe

6 sfaturi pentru gestionarea vacanțelor de familie a celor care suferă de migrene

Sarah Rathsack
Alfă mai multe

6 lucruri care mă motivează să nu renunț la lupta împotriva migrenelor

Jaime Sanders
Alfă mai multe