1. Grijă pentru viață
  2. Toate povestile
  3. 6 modalități de a vă sprijini partenerul care suferă de depresie

6 modalități de a vă sprijini partenerul care suferă de depresie

Getty Images / Fizkes

Depresia şi anxietatea îşi pot face apariția nedorită în orice relație. Kate Naish vă oferă câteva sfaturi despre cum să vă descurcaţi în aceasta situaţie.

Compasiunea și înțelegerea reprezintă baza unei căsnicii fericite și de succes. Pentru a vă sprijini unul pe celalalt, la bine, dar mai ales la greu, trebuie să fii capabili să empatizezi cu celălalt și să înțelegi dificultățile cu care se confruntă.

Atunci când partenerul este cuprins de anxietate și depresie şi se transformă brusc din "complicele" tău amator de distracții intr-o persoană vulnerabilă, închisă în sine și apatică, poate fi dificil de acceptat.

Am trecut prin asta. Când soțul meu se străduia să facă față problemelor de sănătate mintală, primul meu instinct a fost să-l sufoc cu îmbrățișări și cești de ceai. Din păcate, să ajuţi pe cineva care trece printr-un episod depresiv nu este chiar atât de uşor.

A trebuit să învăț și să învăț repede.

1. Educă-te

Dacă nu ai avut experiență directă cu probleme de sănătate mintală, este posibil să te simți depăşit de situaţie. Metodele obișnuite de consolare vor deveni probabil insuficiente și partenerul ar putea să nu răspundă la modalitățile normale de interacțiune. Primul lucru pe care îl poţi face este să afli mai multe despre această afecţiune.

Discută cu medicul tău de familie. Acesta ar trebui să iţi poată oferi pliante și linkuri către site-uri de încredere. Internetul poate desigur să te ajute, dar este şi plin de dezinformări, deci asigură-te că citeşti din surse verificate de la organizații respectate care oferă sfaturi de încredere.

2. Solicită ajutor medical

Evident, nu eşti singura persoană care ar trebui să se adreseze medicului pentru recomandări. Încurajează-ţi partenerul să solicite ajutor medical. Fii dispus să mergeți împreună dacă are nevoie de sprijinul tău, dar nu te simţi jignit dacă ar prefera să nu fii acolo. Asigură-te că este implicat un profesionist de la început, indiferent dacă este medic, consilier sau asistentă medicală. Aceasta nu este probabil o problemă pe care să o rezolvi prin a fi puternic, indiferent cât de hotărât și de dornic eşti să îţi susţii partenerul.

3. Fii prezent și ascultă, nu ceda tentaţiei de a "rezolva"

Doar să fii acolo. Acesta este primul lucru pe care mi l-a spus soțul meu când l-am întrebat cum să-l ajut. Este tentant să încerci să găseşti o soluţie la problemele partenerului, să dai sfaturi sau să încerci să îi arăţi că nu are nici un motiv să se simtă așa. Din păcate, nu așa funcționează depresia și anxietatea. Nu le poţi confrunta printr-o discuţie raţională. Şi nici el nu poate. Fii alături de el, dându-i de înţeles că nu îl judeci și că eşti gata să asculţi când vrea să vorbească.

4. Nu pune presiune

Al doilea lucru pe care mi l-a cerut soțul meu a fost să nu pun presiune pe el. Să te faci bine necesită timp și pot exista multe urcușuri și coborâșuri în călătoria spre recuperare. Încearcă să ai răbdare. Personal, am citit foarte multă literatură de specialitate în perioada în care a primit diagnosticul. Pe atunci, suferea de depresie acută și avea multe atacuri de panică, insomnii și anxietate constantă. A fost o perioada teribil de grea pentru el.

Mi s-a părut frustrant să nu pot ajuta - cel puțin nu în maniera directă în care eram obișnuită. Nu e ca atunci când mergi la dentist pentru a extrage un dinte bolnav.

Împăcarea cu un diagnostic necesită timp. Medicamentele și terapiile necesită, de asemenea, timp. Cel mai bun lucru pe care îl poţi face este să eviți să pui presiune asupra persoanei dragi pentru a se face bine mai repede.

5. Continuați să faceți lucrurile care vă aduc bucurie amândurora

Nu încetați să faceți lucruri împreună. Depresia vă poate fura multe dintre plăcerile vieţii, iar lucrurile de care vă bucuraţi înainte s-ar putea să nu mai fie la fel de atractive. Dar continuaţi să includeţi activităţi sănătoase în viaţa de zi cu zi. Acest lucru vă va ajuta să menţineţi un soi de normalitate. Exercițiile fizice și petrecerea timpului în natură pot fi un stimulent benefic pentru psihic și pot ajuta la restabilirea echilibrului. Făcând lucrurile de care vă bucurați amândoi vă veţi aminti, de asemenea, că depresia și anxietatea nu trebuie să vă definească. Sunteți aceiași oameni ca înainte.

6. Comunicaţi permanent

De-a lungul anilor, am ajuns să ne acomodăm stilul de viaţă la afecţiunea soțului meu și să ne găsim un ritm. Tratamentele au funcționat, unele mai bine decât altele. Cel mai important sfat pe care l-aș da în acest moment este să continuaţi să comunicaţi. Din experienţa mea, eu a trebuit să fac mereu primul pas. Bărbaților le este adesea greu să vorbească despre problemele lor. Şi nu numai asta, dar mulţi oameni care trăiesc cu depresie reuşesc să-şi ascundă destul de bine tulburările. Comunicaţi cu ei în mod regulat.

Cel mai important, asiguraţi-i că îi iubiţi și acceptaţi-i, indiferent ce se întamplă.


Dacă doriți informații suplimentare despre gestionarea afecțiunii dumneavoastră, vă recomandăm să vă adresați unui profesionist din domeniul sănătății.

NPS-RO-00015

Acest articol este:

Distribuie această pagină:


Te-ar putea interesa și...

4 moduri de a sprijini un prieten care trece printr-o perioadă psihică dificilă

Megan Potts
Alfă mai multe

Cum pot animalele de companie să contribuie la combaterea depresiei

Jonathan Rottenberg
Alfă mai multe

Cum să ajuți pe cineva drag atunci când depresia devine criză

Jonathan Rottenberg
Alfă mai multe